Διαιτολόγοι Διατροφολόγοι Θεσσαλονίκη κέντρο | Διατροφολόγος Διαιτολόγος
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ MSc
Φοιτητές & Διατροφή
Άσκηση & Διατροφή
Η Διατροφή το Καλοκαίρι
Φρούτα & Λαχανικά του Καλοκαιριού
Alzheimer και Διατροφή
Η Απάτη των Τεστ Δυσανεξίας (έγγραφο Υπ. Υγείας)

Φρούτα & Λαχανικά του Καλοκαιριού



Καλοκαίρι, η ωραιότερη εποχή του χρόνου έχει και τα καλύτερα φρούτα! Παρακάτω θα δούμε τα οφέλη ορισμένων λαχανικών και φρούτων του καλοκαιριού.

Ντομάτες

Θα σας βοηθήσουν να ξεδιψάσετε, είναι πιο ζουμερές από ποτέ αυτή την εποχή. Είναι απαραίτητες στα γεύματα, στις σαλάτες, στα σάντουιτς ή για να φτιάξετε ένα χυμό. Τρώγονται ωμές, βραστές ή ψητές. Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε λυκοπένιο  και βιταμίνη C (περίπου 20 mg ανά 100 g), συμβάλουν στην καταπολέμηση της πρόωρης γήρανσης του δέρματος. Επίσης, πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ευεργετικά αποτελέσματα στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου.

Πιπεριές

Πιπεριές πράσινες, κίτρινες ή κόκκινες, στολίζουν τα πιάτα το καλοκαίρι. Επίσης μπορείτε να προσθέσετε μια ελαφρώς πικάντικη γεύση, αν επιλέξετε τις καυτερές πιπεριές. Είναι πλούσιες σε βιταμίνη C  και β-καροτένιο, συνδυασμός που συμβάλει στη καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Φασολάκια

Έχουν πολύ λίγες θερμίδες (24 kcal ανά 100 g) περιέχουν διαλυτές ίνες και συστατικά όπως φλαβονοειδή και σαπωνίνες, τα οποία μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου. Ακόμα, περιέχουν πολλές  βιταμίνες, ιδιαίτερα C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μεταξύ των οποίων και η Β9 (φολικό οξύ)

Όσον αφορά τα φρούτα ...

Πεπόνια & Καρπούζια

Μας ξεδιψούν γιατί είναι ζουμερά, έχουν υψηλή περιεκτικότητά σε β-καροτένιο (1750 mg ανά 100 g) και κάλιο, χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδιαίτερα ευεργετικά για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων. Επιπλέον, οι ίνες τους συμβάλουν στην εντερική δραστηριότητα.

Βερίκοκα

Όταν είναι ώριμα, αναδύουν ένα μοναδικό άρωμα. Περιέχουν αδιάλυτες φυτικές ίνες που εν μέρει μετατρέπονται σε πηκτίνη, μια διαλυτή φυτική ίνα που βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου. Είναι πλούσια σε β-καροτίνη (έως  1500 mg ανά 100 g). Στο σώμα, αυτό το πολύτιμο αντιοξειδωτικό μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, τη βιταμίνη που βοηθά στη βελτίωση της κατάστασης του δέρματος, στην όραση και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

Κεράσια

Τα κεράσια είναι σίγουρα ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα σήμερα, αλλά έχουν αναγνωριστεί για ιατρικούς σκοπούς τους από το 1400. Ένα φλιτζάνι κεράσια έχει μόλις 90 θερμίδες και είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C. Περιλαμβάνονται ανάμεσα στις 20 πρώτες τροφές με την υψηλότερη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών. Μία μερίδα κεράσια περιέχει 4.873 αντιοξειδωτικά! Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που βρίσκονται στα τρόφιμα και προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Εκτός από βιταμίνη C, είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, κάλιο, βόριο. Με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τα κεράσια μπρούν άνετα να χαρακτηριστούν ως μία υπερτροφή.


Λεωνίδας Παπαδημητρίου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc

Εγνατία 96, Θεσσαλονίκη

Διαιτολόγος Θεσσαλονίκη @ Copyright 2012 - 2017